Akivaizu, kad planiniuose organizacijų ar komandų pokyčiuose visada turime kelionės iš esamos į pageidaujamą situaciją žemėlapį. Tačiau, kai neapibrėžtumas ir pokyčiai užklumpa nepasiruošus, netikėtai ar ne ta apimtimi, kuriai esame pasiruošę, privalome perplanuoti mūsų veiklos tikslus, stebimus rodiklius, pakeisti rezultatų sekimo ir atskaitomybės dažnį, perskirstyti resursus veikimui lakioje, kintančioje aplinkoje. REFOCUS etape užduodame sau klausimus: kas pasikeitė mūsų veikimo tiksluose? Ką svarbiausia turime atlikti artimiausioje laiko atkarpoje? Kokie yra neišvengiamai būtiniausi resursai užtikrinti komandų ir verslo funkcionalumą?
REFOCUS etapo veiklų pavyzdžiai:
Performuluokite komandų ir organizacijos tikslus trumpesniems laikotarpiams - ketvirčiams, mėnesiui, savaitei. Greitai kintant aplinkybėms, metų ar dar ilgesnio laikotarpio tikslai netenka prasmės;
Drąsiai sufomuluokite kritinius rodiklius ir atsakomuosius scenarijus į jų reikšmes. Atlikite “stress” testus organizacijose ir komandose (pvz., kokie mūsų veiklos scenarijai, jei pajamos krenta 50%, netenkame 30% darbuotojų, turime susirgimų ar netekčių komandose ir pan.). Šie scenarijai apima visas reikalingas veiklos sritis - apsirūpinimą ištekliais, emocinę, pscihologinę pagalbą, socialinį ir fizinį saugumą;
Peržiūrėkite klientų sąrašus jiems skiriamos energijos ir rezultatų perspektyva. Sugrupuokite juos pagal prioritetą - kuriuos išsaugoti svarbiausia, o kurių atsisakysime pirmiausiai (būtinai apie tai juos informuokite savalaikiai ir tinkama forma);
Skirkite laiko galimybių paieškai ir aptarimui neapibrėžtumo laikotarpiu. Labai tikėtina, kad tikėdamiesi įprasto mums veikimo rutinos, nepastebime atsiveriančių naujų galimybių.
REFOCUS etapo sėkmę didina šios papildomos kompetencijos:
Ramybė (Composure) - tai gebėjimas ir branda įtampos metu išlikti ramiu, esant netikėtumams neišsimušti iš pusiausvyros, išlaikyti blaivų ir aštrų protą bei koncentraciją į konstruktyvią veiklą, tai meistriškumas sėkmingai suvaldyti asmeninį nerimą ir stresą, bei nuraminti ir sutelkti komandą.
Vadybinė drąsa (Managerial courage) - turbulencijų ir kaitos metu, didelę reikšmę turi vadovavimo drąsos gebėjimas neslėpti nieko, kas turi būti pasakyta, teikti savalaikį, tiesų, išsamų ir į veiksmus paverčiamą teigiamą bei teisingą grįžtamąjį ryšį kitiems, suteikti žmonėms prasmę jų pozicijoms ir darbo rezultatams, greitai ir tiesiogiai reaguoti į žmonių problemas kiekvienoje situacijoje ar su kiekvienu žmogumi (ne vien tik su tiesioginiais pavaldiniais), nebijoti imtis nemalonų veiksmų jei tai yra būtina.
Paradoksų valdymas (Dealing with paradox) - gebėjimas veikti labai lanksčiai ir adaptyviai kai susiduriama su rimtais iššūkiais, gali veikti paradoksų ir dviprasmiškos informacijos aplinkybėse, suderinti iš pirmo žvilgsnio priešingas elgsenas, kaip pavyzdžiui, atjauta ir griežtas reiklumas, geba pasirūpinti savimi neignoruodamas ir nepamindamas kitų interesų, nustato stiprius tačiau savaip lanksčius standartus, matomas kaip subalansuotas vidumi nepaisant situacijos prieštaraujančių reikalavimų;
Perspektyvus požiūris (Perspective) - arba įžvalgumas pastebėti plačiausią įmanomą situacijos/iššūkio perspektyvą, plataus spektro asmeniniai ir verslo siekiai bei interesai, gebėjimas lengvai numatyti ateities scenarijus, globalus mąstymas įvairiais aspektais bei poveikio perspektyvomis ir projekcijomis į ateitį.
Strateginis lankstumas (Strategic agility) - gebėjimas tiksliai numatyti ateities tendencijas bei pasekmes, platus žinių spektras ir matymas, orientuotas į ateitį, tikslumas ateities tikimybių ir galimybių vizijose, potencialas konkurencingiems proveržio planams kurti.